Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

Τα σχολεία του Ταύρου που εντάσσονται στις Ζώνες Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας ( Ζ.Ε.Π )


Ο θεσμός των ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.) είναι ένας θεσμός ο οποίος εφαρμόστηκε μ' επιτυχία σε χώρες του εξωτερικού, με σκοπό τη μείωση του λειτουργικού αναλφαβητισμού και της σχολικής αποτυχίας.

Η δημιουργία Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας  αποτελεί από τις αρχές του 1980 στρατηγική επιλογή των κρατών της Μεγάλης Βρετανίας και της Γαλλίας και από το 2003 της Κύπρου.

Βασίζονται στη λογική της θετικής διάκρισης και επενδύονται επιπλέον πόροι, ανθρώπινοι και οικονομικοί, για να ξεπεράσουν οι μαθητές τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν στην εκπαίδευση για οικονομικούς, κοινωνικούς και πολιτισμικούς λόγους.

Οι ζώνες εκπαιδευτικής προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.) καθορίζονται  με βάση ποικίλα κριτήρια όπως:


      Tην κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών

      Το ποσοστό αλλοδαπών ή αλλόγλωσσων παιδιών

      Τη μαθητική διαρροή

      Το ποσοστό των μαθητών ειδικής εκπαίδευσης

      Τη γεωγραφική τοποθεσία

      Από τη στιγμή που το σχολείο μας( 2ο Δημοτικό Ταύρου ) είναι μέλος  ζώνης εκπαιδευτικής προτεραιότητας , οι μαθητές  του σχολείου θα έχουν ορισμένα ωφέλη:

        
Ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα είναι μειωμένος.
  
Στο σχολείο μας παρέχεται αυξημένος αριθμός ωρών ενισχυτικής διδασκαλίας με σκοπό την όσο το δυνατό αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν τα παιδιά.

Μέσα από συντονισμένες ενέργειες διασφαλίζεται η ομαλή μετάβαση των παιδιών από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό κι από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.

   Δικτύωση των σχολείων της ΖΕΠ (ψηφιακή, με τη δημιουργία/χρήση ιστοτόπου που θα δίνει τη δυνατότητα στα εμπλεκόμενα μέρη να συζητούν θέματα σχετικά με τη ΖΕΠ στην οποία συμμετέχουν, να μοιράζονται αρχεία, εικόνες, βίντεο κλπ.)
   Υποστήριξη από εξιδεικευμένο επιστημονικό προσωπικό.
(Αυτά γράφει η σελίδα του 2ου Δημοτικού Ταύρου για τα ΖΕΠ)


Διαβάστε τα σχολεία του Ταύρου που ξεκινούν από φέτος το πρόγραμμα ΖΕΠ

  

2 σχόλια:

  1. Ωραία τα προγράμματα αλλά δεν μας είπε κανείς πότε θα έρθουν τα βιβλία αλλά και οι Δάσκαλοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Για πιο τελικά κομμάτι μας επιλέξανε απο όλα αυτά; Tην κοινωνικοοικονομική κατάσταση των οικογενειών, Το ποσοστό αλλοδαπών ή αλλόγλωσσων παιδιών;, Τη μαθητική διαρροή;, Το ποσοστό των μαθητών ειδικής εκπαίδευσης;, ή Τη γεωγραφική μας τοποθεσία; Μου φαίνεται είναι όλα εκτος το τελευταίο... για εμένα αυτό λέγεται υποβάθμιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή

moschato.tauros.life@gmail.com