Πέμπτη, 3 Νοεμβρίου 2011

Tι λέει ο Al di Meola για το δικό μας παιδί από τον Ταύρο Μιχάλη Παούρη

Ένα μουσικό γεγονός, πρωτότυπο και απόλυτα ενδιαφέρον θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα. Ο παγκοσμίου φήμης Jazz κιθαρίστας Al Di Meola θα βρεθεί επί σκηνής με τον Έλληνα «φαινόμενο» στο είδος του, μπουζουκίστα Μιχάλη Παούρη, ύστερα από πρόσκληση του δεύτερου να συμπράξουν μπροστά στο ιδιαίτερα απαιτητικό ελληνικό κοινό. Λίγο πριν τις δύο συναυλίες ο Al di Meola και ο Μιχάλης Παούρης μιλούν στο Culturenow γι' αυτή τη σπουδαία συνεργασία.
Συνέντευξη στη Στέλλα Τζίβα

CultureNow: Στις 4 και 5 Νοεμβρίου, στο θέατρο «Ακροπόλ», θα απολαύσουμε μια συναυλία σας πρωτότυπη για τα ελληνικά δεδομένα. Με ποια αφορμή;

Al di Meola: Η παράσταση αποτελείται κυρίως από δικές μου συνθέσεις... Piazzolla, με κάποιες νέες προσθήκες σε ντουέτο με ένα μέλος του γκρουπ μου World Sinfonia. Το όνομά του είναι Peo Alfonsi και είναι από τη Σαρδηνία. Ο ίδιος και εγώ έχουμε παίξει ως ντουέτο πολλές φορές τους τελευταίους 4 μήνες, ανάμεσα στις εμφανίσεις μας με το γκρουπ.

Η πρόκληση και η χαρά σε ένα ντουέτο είναι ένα τελείως διαφορετικό πράγμα και είμαι χαρούμενος που θα εμφανιστώ ως ντουέτο στις εμφανίσεις μου στην Αθήνα. Στην αρχή θα είμαι μόνος μου επί σκηνής, αλλά στη συνέχεια, υπάρχει ένα κομμάτι της παράστασης, που γίνεται σε συνεργασία με τον Μιχάλη Παούρη και πρόκειται για κάτι εντελώς καινούργιο, σχεδόν με τρόπο αυθόρμητο.

Η απίστευτη τεχνική του σε συνδυασμό με την αγάπη του για τη σύγχρονη μουσική είναι πραγματικά ενδιαφέρουσα.

C. N.: Ο Μιχάλης έπαιξε μαζί σας στο Reims jazz festival της Γαλλίας τον Ιούλιο, όπου και αποθεωθήκατε μπροστά σε 15.000 κόσμο. Μιλήστε μας για την απόφασή σας να ανεβάσετε στη σκηνή έναν νεαρό ταλαντούχο σολίστα.

A. d. M.: Ο Μιχάλης ήρθε μια μέρα με το μάνατζερ του Γιώργο Μαυράκη, για να μας ακούσει και να με συναντήσει. Όσο ήταν εκεί αισθάνθηκα ότι ήθελα να του κάνω έκπληξη και να τον καλέσω για το encore στη συναυλία. Και φαίνεται ότι ανταποκρίνεται πολύ καλά σ' αυτό.

C. N.: Στο θέατρο «Ακροπόλ» θα ακούσουμε και τη νέα δισκογραφική σας δουλειά, με τίτλο «Persuit of radical rhapsody». Μιλήστε μας για την νέα σας αυτή δουλειά.

A. d. M.: Είναι ένας νέος ήχος. Αυτό είναι που ακούω. Τα καλά συνδυασμένα στοιχεία του και οι ωραίες μίξεις των οργάνων και της παραγωγής το καθιστούν μία πολύ δυνατή προσπάθεια.

C. N.: Κιθάρα, μπουζούκι, τζαζ μουσική. Μπορούν, πιστεύετε, να συνδεθούν με επιτυχία;

A. d. M.: Φυσικά και μπορούν! Και ακούγονται ως επί το πλείστον αυθόρμητα όλα μαζί!

C. N.: Έχετε σκεφτεί να συμπράξετε μαζί και δισκογραφικά; 

A. d. M.: Ο μάνατζερ του Μιχάλη είχε μια ιδέα να ηχογραφήσουμε ένα - δυο συνθέσεις του και το κάναμε. Θεωρώ λοιπόν πως θα είναι ένα μέρος του επερχόμενου δίσκου του!

C. N.: Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής περιοδείας συμπεριλάβατε και τη χώρα μας. Σας γοητεύει η χώρα μας και η ιστορία της;

A. d. M.: Σε ολόκληρη τη ζωή μου είχα επαφές με την ελληνική μουσική. Οι πρώτοι και καλύτεροι φίλοι μου είναι Έλληνες. Συχνά βρίσκω τον εαυτό μου στα ελληνικά νυχτερινά κέντρα να απορροφά την υπέροχη μουσική. Επίσης, η πρώτη συνεργασία μου με Έλληνα καλλιτέχνη ήταν με τον θρυλικό Γιώργο Νταλάρα, κάτι που έπαίξε σημαντικό ρόλο στο να μάθω παραπάνω πράγματα για την ελληνική μουσική.

C. N.: Μιλήστε μας για το τρίχορδο και το τετράχορδο μπουζούκι. Ποιες είναι οι τεχνικές διαφορές τους και οι μουσικές τους δυνατότητες;

Μιχάλης Παούρης: Έχουν και τα δύο εκπληκτικό ηχόχρωμα αλλά και διαφορετική χρησιμότητα. Οι μουσικές τους δυνατότητες είναι πολλές αν και περισσότερες έχει το τετράχορδο μπουζούκι λόγω κουρδίσματος (ΡΕ ΛΑ ΦΑ ΝΤΟ) δίνοντάς μας τη δυνατότητα να σκεφτόμαστε πιο "συγχορδιακά" λόγω της τετραφωνίας αλλά και αναστροφών των συγχορδιών. Είναι αρκετά ευκολότερο να εισχωρεί σε άλλα είδη μουσικής λόγω των κλείστων του θέσεων στη χρήση των κλιμάκων.

Το τρίχορδο είναι το κατάλληλο όργανο για λαικό παίξιμο. Δεν μπορεί να εισχωρήσει με ευκολία σε άλλα είδη και αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που αφορά τους μουσικούς που το κρατούν. Υπηρετεί πιστά το λαικο μας ηχόχρωμα και πλέον είναι παράδοση έχοντας παίχτες οι οποίοι τιμούν τη λαική μας μουσική.

Η Jazz είναι ένα είδος πολύ απαιτητικό και ο χειρισμός της στο μπουζούκι πολύ δύσκολος! Επέλεξα αυτό τον δρόμο γιατί πηγάζει από μέσα μου με ευκολία και το τετράχορδο μπουζούκι με βοηθά απόλυτα σε αυτό.

C. N.: Ποια θεωρείτε πως πρέπει να είναι η θέση των καλλιτεχνών, σε περίοδο κρίσης της οικονομίας και των αξιών;

Μ. Π.: Πιστεύω πως στις δύσκολες στιγμές, οι τέχνες και το πνεύμα ανθίζουν. Πρέπει να μείνουμε πιστά στον στόχο μας δίνοντας, συμπερασματικά και απλόχερα, το λιθαράκι μας στο γενικό καλό.

Σκληρές δηλώσεις Καζαντζή: Δεν θα παίζει ο κάθε Δήμαρχος με τον Φωστήρα

Το πρωτάθλημα δεν έχει ξεκινήσει, η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Κυριακή, όμως στις τάξεις του Φωστήρα επικρατεί ήδη... αναβρασμός!

Ο λόγος δεν πηγάζει από το εσωτερικό της ομάδας, αντιθέτως σχετίζεται με το έντονο γηπεδικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο ιστορικός σύλλογος το τελευταίο χρονικό διάστημα.

Συγκεκριμένα, ο αγωνιστικός χώρος του γηπέδου του Ταύρου, το οποίο χρησιμοποιεί ως έδρα ο 'Φονέας των γιγάντων' βρίσκεται σε κάκιστη κατάσταση, γεγονός που έχει αφήσει παγερά αδιάφορους τους ανθρώπους της δημοτικής Αρχής, παρά τις συνεχείς προτροπές των διοικούντων για διενέργεια έργων βελτίωσης του χλοοτάπητα.

Με δηλώσεις που παραχώρησε στο periferiako.com, ο Σταμάτης Καζαντζής εξαπέλυσε πυρά ενάντια στη δημοτική Αρχή, κάνοντας λόγο για 'πόλεμο' τον οποίο δέχεται. 'Ο αγωνιστικός χώρος του γηπέδου μας βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, ενώ είναι εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα απότιστος.

Για αυτό το λόγο έχουμε ζητήσει πόσο καιρό να στείλει ο Δήμος ένα μηχάνημα (σ.σ. κύλινδρος) να πατήσει τον αγωνιστικό χώρο, ο οποίος είναι γεμάτος λακκούβες. Πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα, αφού εκτός του ότι δεν μπορεί να διεξαχθεί ποδοσφαιρικός αγώνας, το γήπεδο είναι πολύ επικίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των παικτών.

Παρ' όλα αυτά, κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί! σε πυρά ενάντια στη δημοτική Αρχή, κάνοντας λόγο για 'πόλεμο' που δέχεται. 'Ο αγωνιστικός χώρος του γηπέδου μας βρίσκεται σε άθλια κατάσταση, ενώ είναι εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα απότιστος. Για αυτό το λόγο έχουμε ζητήσει πόσο καιρό να στείλει ο Δήμος ένα μηχάνημα (σ.σ. κύλινδρος) να πατήσει τον αγωνιστικό χώρο, ο οποίος είναι γεμάτος λακκούβες.

Πρόκειται για ένα σοβαρό ζήτημα, αφού εκτός του ότι δεν μπορεί να διεξαχθεί ποδοσφαιρικός αγώνας, το γήπεδο είναι πολύ επικίνδυνο για τη σωματική ακεραιότητα των παικτών. Παρ' όλα αυτά, κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί! Δεν μπορώ να καταλάβω τι γίνεται! Μου κάνουν πόλεμο' υπογράμμισε αρχικά ο 'ισχυρός' άνδρας του σωματείου, για να συμπληρώσει σε πιο έντονο ύφος: 'Αν θέλουν, να μου πουν να τα παρατήσουν να αναλάβουν εκείνοι! Αν η ομάδα ήταν ΠΑΕ, θα την έπαιρνα και θα έφευγα, όμως τώρα δεν μπορώ'.

'ΠΑΙΖΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΦΩΣΤΗΡΑ Ο ΚΑΘΕ... ΔΗΜΑΡΧΑΚΟΣ'!
Στη συνέχεια, ο Σταμάτης Καζαντζής αναφέρθηκε με απαξιωτικό τρόπο προς τον Δήμαρχο Μοσχάτου/Ταύρου, Αντρέα Ευθυμίου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: 'Ο Δήμαρχος προέρχεται από το Μοσχάτο, δεν έχει σχέση με τον Ταύρο και, όπως φαίνεται, δεν ξέρει τι σημαίνει 'Φωστήρας'.

Δεν μπορεί ο κάθε... δημαρχάκος να παίζει με την ιστορία αυτής της ομάδας'. Στον επίλογό του, ο πρόεδρος του 'κιτρινόμαυρου' συλλόγου υπογράμμισε: 'Εχουμε πληρώσει ένα... τσουβάλι λεφτά με τον αντιπρόεδρο, Λευτέρη Χαρμπάτση, όμως δεν έχουμε την παραμικρή βοήθεια!

Ούτε καν τολμήσαμε να ζητήσουμε λεφτά, αφού αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι ικανοί να προσφέρουν ούτε τα βασικά! Πρόσφατα παίξαμε φιλικό με τον Ηλυσιακό και το γήπεδο του Ζωγράφου ήταν... χαλί! Δεν ζητήσαμε να το κάνουν γήπεδο ευρωπαϊκού επιπέδου, αλλά να παραδειγματιστούν από τους άλλους Δήμους, που στέκονται στο πλευρό των ομάδων'.

περιφεριακο