Και αυτό σίγουρα δεν μεταφράζεται ως ουσιαστικός διάλογος. Πολιτικές συζητήσεις στις οποίες οι λαμβάνοντες μέρος δεν κατέχουν την ικανότητα της διαλεκτικής ,εφόσον αδυνατούν να ακούσουν τον συνομιλητή τους ,εμμένοντας σθεναρά στις θέσεις τους για τις οποίες είναι βέβαιοι πως είναι αλάνθαστες, μπορούν να χαρακτηριστούν μόνο ως κομματικά και παραταξιακά πηγαδάκια.
Από την μία πλευρά κατανοώ πως όλοι μας , με όλα όσα βιώνουμε , με όλα τα σφάλματα και τα λάθη των άλλων, που είμαστε αναγκασμένοι να υποστούμε και να σηκώνουμε στις πλάτες μας , κάπου πρέπει να τα πούμε. Είναι κατά κάποιο τρόπο ένα είδος ψυχολογικής άμυνας που αποφέρει μια ανακούφιση όταν ο άλλος συμφωνήσει με τα λεγόμενα σου, πως κάποιες κινήσεις ήταν λάθος και πως κάποια πράγματα έπρεπε να γίνουν αλλιώς. Μια δικαίωση.
Από την άλλη πλευρά όμως, πως είμαστε τόσο σίγουροι πως κρύβουμε μέσα μας ένα πιθανό εθνικό ευεργέτη με εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνογνωσία διαχείρισης ενός κράτους;
Αντιλαμβανόμαστε όλοι την πολυπλοκότητα του προβλήματος η μας είναι δύσκολο να έχουμε έστω μια αντικειμενικά σφαιρική άποψη ; Και κατά κύριο λόγο ,χωρίς να κρυβόμαστε από τον ίδιο μας τον εαυτό , είναι πραγματικά τόσο αγαθές και καλοπροαίρετες οι προθέσεις μας;
Η εξουσία , η καρέκλα, εκτός από ότι μεθάει και διαφθείρει ακόμα και τους πιο δυνατούς είναι ένα φορτίο βαρύ.Ενα καθήκον δύσκολο, που ζητάει πάντα παραπάνω από όσα μπορούμε. Ζητάει θυσίες που πολλοί λίγοι θα έκαναν. Είναι άξια απορίας η υπέρμετρη επιθυμία να αποζητάμε συνειδητά να αναλάβουμε τέτοιο έργο. Εκτός αν βλέπουμε μόνο τις απολαβές που έρχονται μαζί με τον τίτλο, αν έχουμε κάποιο είδος διαταραχής η αν είμαστε έτοιμοι να γίνουμε βορά στο στόμα των λεόντων.
Με βεβαιότητα θα ήμασταν εμείς αυτοί που θα έβαζαν το χέρι τους στην τρύπα να βγάλουν το φίδι ;Ακόμα και σε ένα ιδανικό είδος διακυβέρνησης σαν αυτό που περιγράφεται στην πολιτεία του Πλάτωνα ,η διακυβέρνηση είναι στα χέρια εκείνων που έχουν την ικανότητα, αλλά στην ουσία δεν το επέλεξαν.
Ποιος είναι ικανός να βάλει πρώτα τους άλλους από τον ίδιο του τον εαυτό;
Ταπεινή μου γνώμη είναι πως μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να κάνουμε ένα βήμα μπροστά,χωρίς αυτό να συνεπάγεται πως δεν πρέπει να συζητάμε για τα κοινά -Προς θεού.Θα ήταν όμως ιδιαίτερα ελπιδοφόρο να έχουμε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας, τους παρακάτω ξεχασμένους δυστυχώς από την πλειοψηφία μας, στίχους του Ναζίμ Χικμέτ και του Γιάννη Ρίτσου:
Αν δεν καώ εγώ
Αν δεν καείς εσύ
Αν δεν καούμε εμείς
Πώς θα γενούν τα σκοτάδια λάμψη;
Από την μία πλευρά κατανοώ πως όλοι μας , με όλα όσα βιώνουμε , με όλα τα σφάλματα και τα λάθη των άλλων, που είμαστε αναγκασμένοι να υποστούμε και να σηκώνουμε στις πλάτες μας , κάπου πρέπει να τα πούμε. Είναι κατά κάποιο τρόπο ένα είδος ψυχολογικής άμυνας που αποφέρει μια ανακούφιση όταν ο άλλος συμφωνήσει με τα λεγόμενα σου, πως κάποιες κινήσεις ήταν λάθος και πως κάποια πράγματα έπρεπε να γίνουν αλλιώς. Μια δικαίωση.
Από την άλλη πλευρά όμως, πως είμαστε τόσο σίγουροι πως κρύβουμε μέσα μας ένα πιθανό εθνικό ευεργέτη με εξειδικευμένες γνώσεις και τεχνογνωσία διαχείρισης ενός κράτους;
Αντιλαμβανόμαστε όλοι την πολυπλοκότητα του προβλήματος η μας είναι δύσκολο να έχουμε έστω μια αντικειμενικά σφαιρική άποψη ; Και κατά κύριο λόγο ,χωρίς να κρυβόμαστε από τον ίδιο μας τον εαυτό , είναι πραγματικά τόσο αγαθές και καλοπροαίρετες οι προθέσεις μας;
Η εξουσία , η καρέκλα, εκτός από ότι μεθάει και διαφθείρει ακόμα και τους πιο δυνατούς είναι ένα φορτίο βαρύ.Ενα καθήκον δύσκολο, που ζητάει πάντα παραπάνω από όσα μπορούμε. Ζητάει θυσίες που πολλοί λίγοι θα έκαναν. Είναι άξια απορίας η υπέρμετρη επιθυμία να αποζητάμε συνειδητά να αναλάβουμε τέτοιο έργο. Εκτός αν βλέπουμε μόνο τις απολαβές που έρχονται μαζί με τον τίτλο, αν έχουμε κάποιο είδος διαταραχής η αν είμαστε έτοιμοι να γίνουμε βορά στο στόμα των λεόντων.
Με βεβαιότητα θα ήμασταν εμείς αυτοί που θα έβαζαν το χέρι τους στην τρύπα να βγάλουν το φίδι ;Ακόμα και σε ένα ιδανικό είδος διακυβέρνησης σαν αυτό που περιγράφεται στην πολιτεία του Πλάτωνα ,η διακυβέρνηση είναι στα χέρια εκείνων που έχουν την ικανότητα, αλλά στην ουσία δεν το επέλεξαν.
Ποιος είναι ικανός να βάλει πρώτα τους άλλους από τον ίδιο του τον εαυτό;
Ταπεινή μου γνώμη είναι πως μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να κάνουμε ένα βήμα μπροστά,χωρίς αυτό να συνεπάγεται πως δεν πρέπει να συζητάμε για τα κοινά -Προς θεού.Θα ήταν όμως ιδιαίτερα ελπιδοφόρο να έχουμε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού μας, τους παρακάτω ξεχασμένους δυστυχώς από την πλειοψηφία μας, στίχους του Ναζίμ Χικμέτ και του Γιάννη Ρίτσου:
Αν δεν καώ εγώ
Αν δεν καείς εσύ
Αν δεν καούμε εμείς
Πώς θα γενούν τα σκοτάδια λάμψη;
Einai gnwsto oti sthn Elladitsa mas oloi eimaste eidikoi gia ola ta themata alla pote den pernoume meros stis apofaseis!
ΑπάντησηΔιαγραφήOloi antithetws euxomaste na kaei to DVD tou geitona!
Sas sugxairw gia to arthro, einai h kaluterh topothethsh pou exw akousei mexri stigmhs!!!!
Ενα πραγματικά υπέροχο άρθρο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά μπράβο στην συγγραφική σας ομάδα.
Εσείς τα λέτε αλλά ποιός σας ακούει ;
Κάτοικος νέου Φαλήρου
Υπεροχο άρθρο. Πόσο μα πόσο αληθινό.
ΑπάντησηΔιαγραφή